KISAH MAI DENGAN NASI

BismillahirRahmaanirRahiim

Assalamualaikum wrth.

Terima kasih kepada anda yang sudi berkunjung ke blog Mardhatillah. Ummi

doakan semoga kita semua sentiasa dirahmati dan diberkati Allah selalu

hendaknya.

Jom baca kisah Mai dan nasi..


Mai tergesa-gesa masuk ke ofisnya selepas habis meeting.

Mai tengok jam di dinding pejabatnya. Dah jam 3 petang.

Mai tersandar penat di kerusi.. penat sebab stress bekerja. Meeting hari-hari.

Tapi,  hasilnya tetap sama. Tak pernah ada kesudahan.. selepas satu, satu

masalah.

Tiba-tiba dia terdengar ada bunyi.

"Kruk.. krak, kruk, krak"

Dari mana bunyi tu, sambil meraba-raba perutnya yang semakin membuncit.

"Ooo.. perut, aku rupanya.

Patutlah. Dah lapar ya. Alahai sian perut ni."


Mai duk berfikir.. "Hurmm.. nak makan apa, time macam ni.

Tak pa lah. Aku pi solat dulu. Nanti, aku fikirkan."


****Beberapa minit kemudian, selepas solat*****


Mai menuju ke pintu lift untuk turun ke bawah.


Laju betul jalannya.. agaknya dah tak tahan sangat laparnya. Hehehe..

Dia ke gerai depan bangunan mencari Mak Cik Nab penjual pisang dan keropok

goreng yang paling sedap kat situ.


Diborongnya, keropok lekor goreng RM6, pisang goreng RM6, Air Batu Campur

special (ABC).

Bagusnya Mai ni, suka jamu rakan-rakan ofis sekali.

Begitulah Mai.

Seharian bekerja dari pagi ke petang, kadang ke malam.. Hanya sempat alas perut

dengan keropok dan pisang Mak Cik Nab.

Kenal sangat dah Mak Cik Nab dengan Mai Montel.

Kawan baiknya, selalu membebel kat Mai.

"Kau ni, Mai.. aku tengok. Makin montel. Kau, kata kau diet. Tapi, tak da kesan

 pun. Setiap hari kau makan benda ni ja (sambil tunjukkan pisang goreng).


Musykil aku ni.


Kau tak mahu pergi jumpa doktor ka. Dah bertahun diet.. sama ja.

Manalah tahu ada masalah lain.

Aku pernah dengar orang kata.. kalau nak diet kena makan nasi. Bukan makan ni.

Kau tak nak cuba ka?

Aku pun dah letih ni. Diet ikut kau.. sama ja kita.

Baru-baru ni, aku ada baca satu program tau. Program kurus online.


Apa lah ke benda nama tu.. Cam mana time-time gini, aku boleh tak ingat.


Hurmmm....


Haa..


Now Everyone Can Kurus (NECK) namanya. Tergeliat lidah aku nak menyebutnya.


Diaorang kata.. nak kurus, wajib makan nasi. Tak perlu tahan lapar. Makan 5 kali

sehari.


Cam best, ja Mai.


Pastu, kan.. aku skodeng lah daiorang.


Dah ramai, wei.. Dah ramai.."


Mai pelik.. "Ramai apa?"


"Ramai yang kurus..sebab diaorang makan nasi.


Geram aku.. yang saiz cam aku pun ada.


Kau, tengok ni.. tu nasi yang diaorang makan (sambil tunjuk gambar nasi peserta

NECK). Kau tak, terliur ke Mai?"






"Kau, biar betul...''


Aku tahan perut separuh nak gila.. sedap-sedap, diaorang makan dan boleh

kurus.


Aku tak percaya.


Kau bagi contact diaorang kat aku."


Aku nak tanya diaorang, apa rahsia dan masalah aku tak kurus, kurus.."


"Nah! ni no. dia Shopiah : 012-5705394. Kau try whatsApp dia. Apapun , nanti

 kau jangan lupa aku ya. "


Mana tahu, raya nanti kita slim sama-sama. Melaram cam anak dara. Teringin

juga aku.."


Apa jadi kat Mai dan kawannya?


Nak tahu?


Jom! WhatsApp/telegram : 012-5705394 untuk cerita lanjut.


Agen# NECK.

Now Everyone Can Kurus (#NECK).


Program Coaching Online No. 1 di Malaysia.


Kredit to Sakinah

0 comments:

Post a Comment

RAHSIA KENAPA KU PILIH SHAKLEE???

BismillahirRahmaanirRahiim   Assalamualaikum wrth buat pengunjung blog Mardhatillah. Didoakan semoga semua berada di dalam rahmat Alla...