CABARAN MASTER - Part 1 (Bagaimana boleh terjebak dengan bisnes)

BismillahirRahmaanirRahiim

Assalamualaikum buat semua yang membaca blog ini,anak-anak ummi,saudara mara,rakan-rakan susur galur #MFMSThe Most Happenning Shaklee Group In Malaysia dan rakan-rakan fb .
 Semoga semua diberkati dan dirahmati Allah .

Dah berbulan tak update blog ni yang dengan susah payah dibina, dah bersawang & ber'hantu' agaknya ya.

Menyahut cabaran Master MFMS untuk menulis pengalaman bersama Shaklee, maka diriku terpanggil untuk berkongsi bagaimana boleh terjebak dalam bisnes ini.

Sejak dari umur 20an, ummi telah disahkan mengidap Rheumatoid Arthritis (insyaallah bila berkelapangan akan dituliskan tentang penyakit ini).
Maka sebagai ahli farmasi,ummi sebenarnya tak mengamalkan ubat-ubatan moden yang terdapat di hospital/farmasi.

Sebabnya bila diteliti kembali,semua ubat2 untuk rawatan penyakit RA ada kesan sampingan pada darah. Ummi juga ada anemia, pernah ditegur pensyarah kerana muka yang pucat.

Rupanya bila dah berkahwin dan melahirkan anak ke 5,barulah diketahui ummi adalah pembawa thalassemia(thalassemia trait).

Ummi memang suka mencari supplemen2 yang boleh mengurangkan simptom2 penyakit RA ummi.
Banyak jugalah MLM yang telah ummu join . Pada tahun 2010,ummi join dgn syarikat MLM bumiputra Islam yang cuba membina tapak dalam industi MLM.
Bila syarikat tersebut ada masalah, maka tekad di hati dah tak mahu terlibat dengan mana2 MLM lagi. Lebih2 lagi ada terbaca tulisan seorang ustaz ,kebanyakan MLM adalah tidak mematuhi syariah.

Sebenarnya dah lama ummi mengikuti blog mariafirdaus bermula dari blog muhdkamil,sampailah bila ummi terbaca entri tentang ibunya terpaksa menjalani pembedahan pada lutut akibat osteoporosis. Ummi tak nak perkara yang sama berlaku pada ummi jika diizinkan Allah sampai kepada umur 60 an.

Untuk pengetahuan semua,sebelum ini memang ummi ada mengambil suplemen glucosamine yang terdapat di farmasi tetapi kebanyakannya tak serasi (menganggu sistem badan melibatkan hormon)
dengan ummi.

Bermulalah ummi sebagai pengguna suplemen shaklee dengan mengambil SET SENDI/LUTUT pada 21 Ogos 2013.dengan free keahlian di bawah Empire MariafirdausMillonaireInShaklee. Kami(ummi dan Master Maria) tak pernah pun berjumpa lagi hingga ke saat blog ini ditulis. Hebat tak penangan blog dan mudah tak, kalau sesiapa nak berbisnes secara online???



Setelah mengamalkan secara konsisten selama 2 minggu, alhamdulillah sakit pada pinggang ummi(kesan pembedahan melahirkan anak bongsu pada 13 tahun lalu, dari ubat bius ) tak lagi dirasai.
Tujuan makan set sendi untuk jaga lutut sebaliknya sakit lain pula yang dapat diubati.

Apabila kita memperolehi  kebaikan daripada produk ni ,tak kan la nak simpan sorang2 kan. Ummi berkongsi kebaikan dengan rakan-rakan yang seangkatan usia untuk masalah yang sama ini.

Alhamdulillah bermula dengan bonus 2 angka pada bulan pertama- pembelian suplemen dengan free keahlian meningkat bulan kedua dengan bonus 3 angka seterusnya 4 angka.
Tetapi bukan duit ini yang menjadi motivasi dan dititikberatkan bila sesiapa yang join group MariafirdausMillonaireInShaklee (tunggu entri Cabaran Master - Part 2)

Sekian dulu untuk entri ini. Doakan moga ummi kental semangat untuk menulis bagi berkongsi kebaikan untuk semua pembaca blog ini. Moga2 ia menjadi ilmu yang bermanafaat dan diterima sebagai amal  salehyang diterima Allah. Aamiin

Insyaallah Part 2 akan menyusul..

                                                                 
Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk seisi keluarga?.

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

                                                      HUBUNGI SAYA UNTUK:                                                                          
                                                                FREE CONSULTATION!!!
           
                                                                 BEST PRICE!!!
               
                                               BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


                                                     SHOPIAH  :  012-5705394.
                                                      Email: sopieabdn64@gmail.com

                                                                      PERCUMA

                                                             Ebook motivasi usahawan
                                                      
                                                                 

                                                              DOWNLOAD DI SINI 
                                                    
                                                     


0 comments:

Post a Comment

RAHSIA KENAPA KU PILIH SHAKLEE???

BismillahirRahmaanirRahiim   Assalamualaikum wrth buat pengunjung blog Mardhatillah. Didoakan semoga semua berada di dalam rahmat Alla...